Saturday, November 15, 2014

Blogspot to Minisite: Tanpa Domain, Web Hosting



Panduan menghasilkan minisite, landing page dan squeeze page dengan Blogspot tanpa domain dan web hosting

Kini Anda Boleh Jimat Ratusan $$$$$ Setahun Sebab...

Anda Boleh Bina Minisite Yang Power Secara D.I.Y. Tanpa Menyewa Domain & Web Hosting! Dan Yang Paling BEST! Anda Boleh Menggunakan Teknik Ini Membina Banyak Minisite / Squeeze Page / Landing Page Mulai Sekarang!

Revolusi minisite TANPA menggunakan domain dan web hosting telah bermula. Kini sesiapa pun boleh membina minisite sendiri dalam masa kurang dari 15 minit TANPA sebarang bayaran!

Kenapa Blogspot?

Blogspot atau dikenali sebagai blogger biasa digunakan sebagai platform blogging. Blogspot dimiliki oleh Google dan telah beraktif selama puluhan tahun. Namum setelah wujud berkembangan pesat laman web  social seperti Facebook, Youtube, Twitter dan sebagainya. Ramai blogger tidak lagi aktif dalam blogging dan seterusnya ramai telah pun lupa kewujudan blogspot.

Blogspot tidak diabaikan oleh Google malah ada beberapa perubahan telah dilakukan oleh mereka dan Blogspot masih menjadi pilihan utama blogger-blogger dengan menggunakan Wordpress.org dan Wordpress.com yang memerlukan web-hosting untuk databasenya.

Adakah Blogspot Hanya Untuk Blogging Semata-mata?


Ramai Orang Telah Berniaga Menggunakan Blogspot!

Anda pasti perasan, blogspot banyak digunakan oleh usahawan internet sebagai laman web atau landing page untuk mempromosikan produk atau servis mereka di internet.


Sebab Mereka Dah Tahu : Blogspot Adalah 100% PERCUMA!

Kenapa Mereka Suka Sangat Blogspot?

  1. Blogspot Adalah Percuma! 
  2. Blogspot dimiliki Google
  3. Tidak perlu takut server down
  4. UNMETERED bandwidth dan space
  5. Blogspot senang digunakan
  6. Blogspot SEO friendly
  7. Automatik convert ke mobile mode (responsive)
  8. Akses menggunakan Google account
  9. Google account mempunyai tahap sekuriti yang tinggi dan sukar dihack (digebom)
  10. Boleh pasang custom domain seperti .COM dan lain-lain

Akan Tetapi, Ramai Pengguna TIDAK TAHU Menghasilkan  Landing Page Yang PRO Dengan Blogspot Dan Ia Nampak Lebih Dari Sebuah BLOG Daripada Sebuah Laman Web Jualan!

Akibatnya, Pelawat akan meninggalkan laman web anda dalam beberapa SAAT sahaja!


TETAPI! Jika Anda Tahu Menggunakan Teknik_____, Anda Boleh Jadikan Blogspot Anda "TRANSFORM" Kepada Landing Page / Minisite / Squeeze Page Yang PRO!!! Seakan Mereka Tidak Tahu Ia Dibuat Dengan Menggunakan Blogspot!

MENARIK??? Malah, Anda Boleh Jimat Ribuan Ringgit Setahun Dengan Menggunakan Blogspot!

Kelebihan menggunakan Blogspot adalah anda dapat jimat beratus-ratus ringgit atau lebih setahun sebab anda tidak perlu domain dan menyewa web-hosting lagi.

Bayangkan jika anda mempunyai 10 minisite! Anda perlu 10 domain dan 10 pakej web-hosting. Berikut merupakan kos anggaran anda yang perlu ditanggung:

1 x domain + webhosting x 1 tahun = RM300
10 x domain + webhosting x 1 tahun = 10 X RM38 + RM300 = RM668!
 

(menggunakan cara add-on domain dalam hosting yang sama)

JAP! Anda belum masukkan kos designer dan kos copy writing yang boleh mencecah RM700 atau lebih untuk sebuah minisite, Jika 10 minisite, kos anda adalah RM7000! Jadi...

RM668 + RM7000 = RM7668!!

Terkejut? Sila teruskan baca...

 

Memperkenalkan Pakej Blogspot To Minisite (BS2MS)



Satu Pakej Power Yang Boleh Digunakan Oleh Sesiapa Jua Membina Pelbagai Minisite / Landing Page / Squeeze Page Tanpa Domain Dan Web Hosting Untuk Seumur Hidup!

 

Bagaimana BS2MS Dapat Menolong Anda Jimat Hingga Ribuan Ringgit Walaupun Anda Host 10 Minisite Dalam Masa Yang Sama?

1. Anda tidak perlu domain! Walaupun 10 lebih minisite! 

Ya, anda tidak perlu domain sebab telah diberikan URL berbentuk http://xxxx.blogspot.com




2. Anda tidak perlu sewa web-hosting dan tidak lagi bimbang 'server down'

TIdak lagi bimbang server down dan tersekat dalam bandwidth exceeded limitation. Sebab anda tidak perlukan web hosting walaupun anda boleh host 10 atau lebih minisite !


3. Anda tidak perlu ubah designer!

Dalam pakej BS2MS disertakan 15 template dengan design berkualiti dan boleh diedit semula. Anda cuma perlu pilih satu template dan edit menggunakan Photoshop dengan mengikut panduan yang disediakan.


4. Anda boleh manage minisite anda sepenuhnya di mana sahaja! 

Berbeza dengan teknik lama, kini anda boleh edit dan masukkan apa yang perlu ke dalam minisite / landing page/ squeeze page anda secara D.I.Y tanpa melalui designer. Anda tidak perlukan sebarang software dan boleh dilakukan dimana sahaja dengan komputer, smartphone dan tablet yang berinternet.

 

5. Anda tidak perlu membeli dan install software!

Walaupun guna blogspot, anda masih boleh menjadikan minisite tempat pembelian secara online tanpa pemasangan apa-apa software.



Teruja? Anda Mampu Menghasilkan Minisite Dengan Hanya 4 Langkah Mudah Yang Cuma Mengambil Masa Tidak Lebih Dari 15 Minit!

Langkah 1 - pendaftaran akaun google dan blogger 

Jika anda tiada akaun google dan blogger, anda perlu daftar akaun tersebut. Biasanya pendaftaran tidak ambil masa 5 minit. Tetapi jika anda telah mempunyai akaun google. Anda boleh skip langkah ini dan boleh terus membuat akaun di blogger.com


Langkah 2 - membuat blog baru 

Masukan nama blog dan alamat blog anda (URL), pilih mana-mana template yang sediada. Selepas siap, blog anda akan LIVE serta merta.



Langkah 3 - install template 

Copy dan paste template yang anda pilih dalam pakej BS2MS ke dalam template asal dan secara automatik, blog anda akan dijadikan template minisite yang unik.


Langkah 4 - create sale letter

Masukkan sales letter berserta gambar dan order link ke dalam post anda seperti menaip surat. Selepas publish, sales letter akan terpapar di minisite dan  bahan promosi di blogspot anda. Mudah giler!

 

WOW! Hebat! Berapa Harga Perlu Dibayar Untuk Memiliki Pakej BS2MS Ini?


http://www.ashadee.net/go/50134/wady85

BUKA SEMULA ATAS PERMINTAAN RAMAI!


No comments:

Post a Comment

Any comments??? Please Share...
Sebarang komen??? Silakan...

The Most Popular Traffic Exchange